“آیا می توانم یک خانه کوچک در ملک خود بسازم یا قرار دهم؟”

آنچه باید بدانید تا قانون را زیر پا نگذارید

برای برخی از ما کوچک کردن خانه به یک خانه کوچک یک رویا است – نهایت سبک زندگی مینیمالیستی، فرصتی برای تلاش برای نزدیک‌تر شدن به طبیعت، بدون استرس پرداخت وام مسکن برای بقیه سال‌های زندگی‌مان. این یک جنبش خانه جدید است که ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد. از این گذشته، با بررسی های صورت گرفته توسط مسکن زنجانی در بیشتر تاریخ، خانواده ها بدون اتاق نشیمن بزرگ و اتاق خواب های اضافی زندگی می کردند. چرا خانه های بزرگ و تمام فضایی را که باید برای زندگی در خانه کوچک خود حفظ کنید، مبادله نکنید؟

“آیا می توانم یک خانه کوچک در ملک خود بسازم یا قرار دهم؟”

آیا می توانم یک خانه کوچک در ملک خود بگذارم؟

اما قبل از اینکه شما و خانواده‌تان شروع به طرح‌ریزی زندگی تمام‌وقت در خانه کوچک خود کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که این خلاقیت‌های زیبا هنوز یک منطقه خاکستری را اشغال می‌کنند. قانون اغلب خانه‌های کوچک را جزایر کوچک مبهم می‌بیند که در جایی بین ون‌های کمپر (معروف به وسایل نقلیه تفریحی)، خانه‌های متحرک و خانه‌های سنتی تک‌خانواده شناور هستند.

 بنابراین به راحتی می توان در مورد اینکه چه چیزی در ایران قانونی است و چه چیزی غیر قانونی است سردرگم شد. پس چگونه می توانید مطمئن شوید که خانه کوچک شما قانون شکن نیست؟ بیایید برخی از رایج‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی، منطقه‌بندی، ساختن و زندگی در خانه‌ای کوچک را بررسی کنیم، اما هنوز اتاق مورد نیاز شما را دارد.

کدام نوع خانه کوچک را می خواهید؟

اول، یک آغازگر سریع در مورد حرکت خانه کوچک: طبق شورای کد بین المللی ایران ، برای اینکه به طور رسمی کوچک در نظر گرفته شود، خانه باید 400 فوت مربع یا کمتر باشد به استثنای اتاق زیر شیروانی. زندگی کوچک نیز به دو شکل مختلف وجود دارد: متحرک (روی چرخ) یا ثابت (روی پایه). اینکه کدامیک را انتخاب می‌کنید تا حد زیادی بر محل زندگی شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی چیست.

اندرو موریسون ، که خانه‌های کوچک می‌سازد و قانون ملی ساخت خانه‌های کوچک را نوشته است، می‌گوید: «در جامعه تهران [خانه‌های کوچک] سردرگمی زیادی وجود دارد . “خانه باید روی یک پایه گذاشته شود تا یک خانه واقعی باشد.” چرا مهم است؟ اگر خانه کوچک شما دارای چرخ باشد، ممکن است تحت کد وسیله نقلیه تفریحی قرار گیرد، که بسیار سختگیرانه تر از کد مورد نیاز برای یک خانه روی پایه است. حتی اگر رویای زندگی خارج از شبکه را ببینید، ممکن است خوب به نظر برسد.

نحوه ساختن و یا قراردادن خانه های کوچک

اما این انعطاف‌پذیری یک نکته را به همراه دارد: اگر با استفاده از کد RV بسازید، اگر شما و خانواده‌تان بخواهید بعداً فضای زندگی خود را از بین ببرید، دریافت وضعیت مسکونی بسیار سخت‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، خانه‌های کوچک روی پایه‌ها، تحت قوانین ساختمانی مشابه خانه‌های مسکونی قرار می‌گیرند. این می تواند یک حلقه در مقررات منطقه بندی ایجاد کند.

مراحل ساخت و ساز آپارتمان در ملک شخصی

 ساختمان ها معمولاً باید بیش از 70 فوت مربع وسعت داشته باشند، اما در برخی مناطق حداقل 1000 فوت مربع باید باشد. متراژ مربع مورد نیاز همچنین به این بستگی دارد که در کدام شهرستان یا شهری قصد ساختن آن را دارید. در برخی مکان‌ها، ساختن خانه‌ای کوچکتر از یک متر مربع خاص غیرقانونی است. بنابراین قبل از شروع، حتماً قوانین محلی خود را بررسی کنید.

خانه کوچک خود را کجا پارک می کنید؟

شاید شما رویای زندگی کوچک را در نقطه ساحلی مورد علاقه خود داشته اید. این آسانتر و سریعتر از ساختن یک خانه یا حتی یک کابین است. خبری از همسایه ها، ترافیک و سر و صدایی نیست جز صدای طبیعت. اما ما یک خبر بد داریم: شما نمی توانید یک فضای کوچک را پایین بیاورید و شروع به زندگی در هر جایی کنید.

قبل از اینکه خانه خود را بفروشید و به یک چیز کوچک کوچک کنید، با بخش برنامه ریزی یا منطقه بندی خود تماس بگیرید و در مورد قوانین محلی بپرسید: آیا محدودیتی در مناطقی وجود دارد که قصد ساختن آن را دارید؟ خانه های کوچک چگونه منطقه بندی می شوند، متراژ مورد نیاز چقدر است، و زندگی کوچک در کجا مجاز است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در فضاهای کوچک در یک منطقه خاص،  مقررات ملی، ایالتی و محلی را  که توسط انجمن خانه کوچک ایران گردآوری شده است، بررسی کنید.الکسیس استفنز ، یکی از مدیران  اکسپدیشن تاینی هاوس ، می‌گوید: «اگر می‌توانید، تشکیل یک گروه حمایتی به نفع شما خواهد بود – هر چه منافع عمومی بیشتر باشد، بهتر است  . “با هم می توانید یک جلسه آموزشی برای مسئولان و برنامه ریزان شهر خود ترتیب دهید.”

یک خانه کوچک به چه چیزی نیاز دارد تا کد داشته باشد؟

چه خودتان خانه را در تهران بسازید و چه کسی را برای ساختن آن استخدام کنید، باید قوانین ساختمان محلی شما را رعایت کند. موریسون می‌گوید: «امکانات برای خوردن، خوابیدن، شستن، و زندگی به علاوه منبع گرما مورد نیاز است. خیلی استاندارد به نظر می رسد، درست است؟ در اینجا چیزهای دیگری وجود دارد که یک خانه کوچک باید داشته باشد تا بتواند به کد نیاز داشته باشد :

لوله کشی:  یک خانه کوچک حداقل به یک حمام جداگانه نیاز دارد.

وجود رکود و تورم در بازار پرنوسان مسکن و افزایش قیمت آپارتمان

پله‌ها:  خانه‌های کوچک در تهران مجاز به داشتن پله‌ها، از جمله نردبان، نردبان کشتی یا راه‌های جایگزین برای دسترسی افراد به انبار هستند.

حداقل ارتفاع سقف:  فضای زندگی قابل سکونت باید دارای حداقل ارتفاع سقف 6 فوت و 8 اینچ باشد. حمام ها و آشپزخانه ها می توانند کمی پایین تر باشند، در 6 فوت و 4 اینچ.

پنجره ها:  یک خانه کوچک به حداقل تعداد پنجره نیاز ندارد، اما باید استانداردهای خروج اضطراری را رعایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *