سوالاتی که هنگام خرید خانه و آپارتمان باید از خود بپرسید

آمادگی مالی

وام دهندگان در ایران قبل از اینکه بتوانند شما را برای وام مسکن تایید کنند به مقدار زیادی اطلاعات مالی نیاز دارند. برخی از اطلاعاتی که ممکن است نیاز به اشتراک گذاری داشته باشید عبارتند از:

سابقه اشتغال شما در تهران : وام دهنده وام مسکن شما باید بداند که شما یک شغل ثابت و یک چک حقوق قابل اعتماد دارید. امتیاز اعتباری شما وام دهنده وام مسکن شما می خواهد ببیند که شما سابقه اعتباری طولانی و محکمی دارید. امتیاز اعتباری بالا نشان می دهد که شما به احتمال زیاد قبوض خود را به موقع پرداخت می کنید و وام مسکن خود را به خوبی مدیریت می کنید. این مقاله با تلاش مشاورین املاک زنجانی آماده شده است.

سوالاتی که هنگام خرید خانه و آپارتمان باید از خود بپرسید

درآمد شما : وام دهنده شما در کشور ایران می خواهد به درآمد شما نگاه کند تا مشخص کند که چقدر می توانید هر ماه برای وام مسکن خود بپردازید. سرمایه گذاری ها و صورت حساب های بانکی شما در ایران بسیاری از وام دهندگان از شما می خواهند که حداقل چند ماه پس انداز داشته باشید. این تضمین می کند که در صورت از دست دادن شغل یا مشکلات مالی، قادر به پرداخت صورت حساب های خود خواهید بود.

 وام دهنده شما همچنین ممکن است حساب های بازنشستگی و سرمایه گذاری را به عنوان دارایی هایی در نظر بگیرد که به پس انداز کلی شما کمک می کند. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات می تواند بسیار ناراحت کننده باشد – بسیاری از مردم پس انداز و درآمد بازنشستگی را جزییات بسیار شخصی می دانند.

تایید شدن

پس از ارسال درخواست خود برای پیش تایید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر تصمیم وام دهنده خود باشید. ممکن است فوراً یک پیش تأیید دریافت کنید یا ممکن است لازم باشد منتظر بمانید تا وام دهنده شما برای اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد. در هر صورت، طبیعی است که در حالی که منتظر شنیدن پاسخ هستید، احساس عصبی کنید.

اگر پیش تأییدیه ای دریافت کنید که حداقل به اندازه ای باشد که انتظارش را داشتید، احساس آرامش و خوشحالی خواهید کرد. با این حال، اگر رد یا پیش تأییدیه ای کمتر از ارزش خانه ای که می خواهید بخرید دریافت کنید، می توانید احساس نابودی کنید.

سعی کنید به یاد داشته باشید که رد وام مسکن یک حبس ابد نیست. قبل از درخواست مجدد، مدتی را برای ارزیابی مجدد امور مالی خود اختصاص دهید، برای پیش پرداخت بزرگتر پس انداز کنید و امتیاز اعتبار خود را بهبود بخشید. احتمالاً متوجه خواهید شد که دریافت تأییدیه مورد نظرتان برای بار دوم بسیار آسان تر است، به خصوص اگر برنامه ای داشته باشید.

جستجوی خانه

برای اکثر خریداران، فرآیند خرید خانه هیجان انگیزترین بخش خرید خانه است. شما می توانید خانه های بالقوه را مشاهده کنید، امکانات جدید را در هر فضا کشف کنید و مزایا و معایب هر خانه را بسنجید. این سیل احساسات می تواند به راحتی خرید خانه را طاقت فرسا کند. قبل از خرید، فهرستی از موارد ضروری برای خانه آینده خود ایجاد کنید و این لیست را با مشاور املاک خود به اشتراک بگذارید. این به آن‌ها کمک می‌کند جستجوی شما را سفارشی کنند و ویژگی کامل را به صفر برسانند.

توجه به مصالح به کار رفته در ساختمان و عمر مفید آپارتمان

همچنین ممکن است در مورد هرگونه نوسازی و تعمیرات احتمالی خاصی که ممکن است به برخی از املاک نیاز داشته باشد، عصبی شوید. قبل از اینکه تخمین بزنید، ارزیابی اینکه هزینه بازسازی آشپزخانه یا تعمیر برق چقدر ممکن است دشوار باشد. اگر به فکر خرید خانه ای هستید که نیاز به بازسازی دارد، ممکن است بخواهید کمتر از توان مالی خود برای خانه خود هزینه کنید. در صورتی که تعمیر شما گرانتر از حد پیش بینی شده باشد، این امر شما را با یک شبکه ایمنی مالی روبرو می کند.

ارائه یک پیشنهاد

ارائه یک پیشنهاد می تواند طاقت فرسا و اعصاب خردکن باشد. مطمئناً، فروشنده ممکن است پیشنهاد شما را مستقیماً بپذیرد، اما همچنین ممکن است با یک پیشنهاد متقابل یا حتی رد کردن، بازگردد. این ایده خوبی است که به مشاور املاک خود اجازه دهید بخش عمده کار را هنگام ارائه پیشنهاد انجام دهد.

نماینده شما باید یک متخصص املاک و مستغلات در تهران باشد که می داند چه خانه هایی در منطقه شما به طور کلی ارزش دارند و چگونه یک پیشنهاد قانونی معتبر بنویسد. وقتی تصمیم گرفتید چقدر برای خانه پیشنهاد دهید، با نماینده خود مشورت کنید و او را به پیش نویس نامه بسپارید.

مذاکره در مورد قیمت خانه شما اغلب استرس زاترین بخش خرید خانه است. این می تواند وسوسه انگیز باشد که در یک جنگ مناقصه با سایر خریداران قرار بگیرید و به افزایش پیشنهاد خود ادامه دهید. این می تواند شما را با وام مسکنی که توانایی پرداخت آن را ندارید، به همراه داشته باشد.

دوره انتظار

شما پیشنهادی را ارسال کرده اید و فروشنده پذیرفته است – در حال حاضر کاری جز بسته شدن نیست، درست است؟ نه خیلی سریع. چند مرحله دیگر وجود دارد که باید قبل از اینکه کنترل ملک خود را به دست بگیرید، انجام دهید:

ارزیابی:

ارزیابی یک تخمین تقریبی از مقدار پولی است که خانه شما ارزش دارد. یک کارشناس ارزش خانه به نام ارزیاب از ملک شما بازدید می کند، نگاهی به اطراف می اندازد و در مورد ارزش ملک شما قضاوت می کند. وام دهندگان نیاز به ارزیابی دارند زیرا نمی توانند پولی بیشتر از ارزش یک ملک قرض دهند.

بازرسی:

  بازرسی با ارزیابی یکسان نیست. در طول این فرآیند، بازرس شما به دنبال مشکلات خاصی در خانه شما خواهد بود. سپس او گزارشی را به شما ارائه می دهد که همه چیزهایی را که باید در ملک شما تعمیر یا تعویض شود فهرست می کند.

امکانات موجود در آپارتمان و نیز دسترسی های محلی آن
 پذیره نویسی:

 پذیره نویسی فرآیندی است که وام دهندگان برای اطمینان از واجد شرایط بودن شما برای وام استفاده می کنند. در طول پذیره نویسی، وام دهنده شما به مواردی مانند صورتحساب های بانکی، سرمایه گذاری ها و گزارش اعتباری شما نگاه می کند. اگر زمانی که برای پیش تایید درخواست دادید صادقانه و پیشاپیش رفتار کردید، پذیره نویسی معمولاً بدون مشکل انجام می شود.

طبیعی است که در طول این فرآیندها احساس عصبی و اضطراب کنید. متأسفانه نتایج ارزیابی، بازرسی و پذیره نویسی شما از دست شما به عنوان خریدار خارج است. به سؤالات وام دهنده به سرعت پاسخ دهید و برای سریع ترین بسته شدن ممکن با نماینده خود در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *