خرید آپارتمان در فاز 3 گامی نوین به سوی زندگی با کیفیت

نحوه نوشتن ضمیمه اجاره نامه بین مالک و مستاجر

امضای مالک الحاقیه اجاره نامه

قراردادهای اجاره، قراردادهای ثابت و الزام آور قانونی هستند که تضمین می کنند مالکان و مستاجران در طول مدت اجاره محافظت می شوند. در حالت ایده‌آل، اجاره شما باید موقعیت‌های مختلفی را که ممکن است در حین معتبر بودن اجاره‌نامه رخ دهد، در نظر بگیرد، اما همیشه اینطور نیست. با این حال، راه‌هایی برای افزودن قانونی اطلاعات جدید به قرارداد اجاره وجود دارد – و این با یک ضمیمه اجاره است. ما مشاورین املاک زنجانی همه چیزهایی را که باید درباره الحاقیه های اجاره بدانیم، از تفاوت آنها از اجاره تا نحوه افزودن آنها به اجاره نامه موجود، بیان می کنیم.

نحوه نوشتن ضمیمه اجاره نامه بین مالک و مستاجر

معنی الحاقیه اجاره

در کشور ایران الحاقیه اجاره نامه یک سند الزام آور قانونی بین مالکان و مستاجران است که به موضوعی می پردازد که در اصل در قرارداد اجاره پوشش داده نشده است. پس از امضای هر دو طرف نمی‌توانید قرارداد اجاره را تغییر دهید، اما افزودن ضمیمه‌های اجاره می‌تواند راهی قانونی برای ایجاد تغییرات در قرارداد اجاره باشد. یک مثال از این می تواند اضافه کردن یک ضمیمه حیوان خانگی زمانی که مستاجر حیوان خانگی می گیرد.

برخی از ایالت‌ها مثل تهران همچنین از صاحبخانه‌ها می‌خواهند تا ضمائم‌های خاصی مانند جزوه رنگ سربی را به اجاره‌نامه‌ها اضافه کنند تا از قوانین محلی مالک-مستاجر پیروی کنند.

آیا الحاقیه همان قرارداد اجاره است؟

الحاقیه اجاره نامه یک سند جداگانه است که به شما امکان می دهد تغییراتی را به قرارداد اجاره موجود اضافه کنید یا اطلاعات جدیدی را اضافه کنید که قبلاً درج نشده است. الحاقیه ها مانند قرارداد اجاره عمل نمی کنند، اما افزودن آنها تضمین می کند که مالکان کاملاً محافظت می شوند.

زمان استفاده از ضمیمه اجاره نامه

اگر مستاجری در تهران به دلیل محدودیت‌های مالی نتواند اجاره کامل را بپردازد ، می‌توانید یک طرح پرداخت اجاره معوق ایجاد کنید و یک الحاقیه جدید ایجاد کنید تا مشخص شود که مستاجر چه زمانی باید اجاره بهای معوقه را بپردازد. نمونه های مرتبط دیگر عبارتند از:

وقتی مستاجر حیوان خانگی جدیدی می گیرد

شما به مستاجران اجازه می دهید می توانند از یک پارکینگ در گاراژ استفاده کنند

انطباق با یک درخواست خاص

اضافه کردن مستاجر جدید به اجاره نامه موجود

رهن و اجاره آپارتمان و کسب سود از طریق دریافت اجاره بها

توجه به این نکته مهم است که مستاجران در برخی ایالت ها از نظر قانونی موظف به امضای الحاقیه اجاره نامه در صورت ارائه در طول مدت اجاره نیستند. به همین دلیل، به صاحبخانه‌ها توصیه می‌شود هنگام امضای قرارداد اجاره از سوی مستاجرین، الحاقیه‌هایی ارائه کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام اسناد مهم از نظر قانونی لازم‌الاجرا هستند.

نحوه نوشتن ضمیمه اجاره نامه

جزئیات خاصی که باید اضافه کنید بسته به آنچه که الحاقیه اجاره نامه در مورد آن است متفاوت است، اما یک الحاقیه اجاره به طور کلی باید شامل موارد زیر باشد:

نام شما به عنوان صاحبخانه

آدرس ملک اجاره ای

نام مستاجرهای

اطلاعات مورد نیاز توسط قوانین محلی مالک و مستاجر در صورت وجود

جریمه برای شکستن الحاقیه اجاره

بخش امضا و تاریخ برای هر طرف

الحاقیه ها باید یک تا دو صفحه باشند، مخصوص هر موضوع، شامل «الحاقیه» در عنوان سند و امضای همه طرفین باشد تا قابل اجرا باشد.

نحوه افزودن یک الحاقیه به قرارداد اجاره

هنگامی که یک ضمیمه برای افزودن به قرارداد اجاره ایجاد کردید، می توانید پس از امضای همه طرفین، یک نسخه از آن را در اختیار مستاجرین قرار دهید. یک قانون کلی که باید رعایت شود این است که آنها را در همان مکان قرارداد اجاره ذخیره کنید تا در صورت داشتن هرگونه سؤال برای مستاجرین، دسترسی به الحاقیه آسانتر شود.

سرمایه گذاری مطمئن و بلند مدت در بازار مسکن

دسترسی به قراردادهای اجاره بررسی شده توسط وکیل با فایده

اضافه کردن ضمائم به قرارداد اجاره شما نه تنها ممکن است توسط ایالت شما مورد نیاز باشد، بلکه می تواند اطمینان حاصل کند که هنگام تغییرات جدید در طول مدت اجاره، از شما محافظت می شود. هنگام ایجاد یک قرارداد اجاره با Avail ، سیستم ما به طور خودکار ضمائم، افشاگری‌ها و بندهای مورد نیاز محلی را برای ایجاد یک قرارداد اجاره قابل اجرا اضافه می‌کند. الگوهای رایگان ویژه ایالت ما نیز توسط وکیل بررسی می‌شوند و می‌توانند با Unlimited Plus بیشتر سفارشی شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *