پایان کار فروش آپارتمان در پرند توسط دولت

پیش بینی بازار مسکن

بازار مسکن در سال گذشته شاهد سالی باورنکردنی بود، با نرخ‌های بهره کم سابقه، قوی‌ترین رشد سالانه در ارزش‌های تک خانواری و اجاره، پایین‌ترین نرخ‌های سلب مالکیت چند نسلی و بالاترین تعداد فروش مسکن در 15 سال گذشته. از آنجایی که خریداران زیادی برای مناقصه برنده می جنگیدند، فروشندگان خانه شاهد بازاری بودند که در آن املاک خرید آپارتمان در پرند آنها به سرعت و به طور مکرر برای قیمت بیش از قیمت فهرست فروخته می شد.

پیش بینی بازار مسکن و تاثیر نرخ تورم بر ارزش آپارتمان

سال 2022 نیز سال پررونقی برای بازار مسکن پیش بینی می شد، اما افزایش تورم و نرخ وام مسکن چشم انداز آن را به کلی تغییر داد. در مقایسه با سال گذشته، بازار مسکن به طور قابل توجهی سرد شده است و فروش مسکن کاهش یافته و قیمت ها با نرخ متوسطی افزایش یافته است. در این پست وبلاگ به آخرین پیش بینی های بازار مسکن در سال 2022 و دوازده ماه آینده خواهیم پرداخت.

هنوز نگرانی های زیادی در مورد بازار مسکن وجود دارد. به طور بحرانی، با وجود این واقعیت که کمبود عرضه یکی از محرک های اصلی رشد قیمت مسکن بوده است، افزایش نرخ بهره هم فروشندگان بالقوه و هم ساخت و سازهای جدید را منصرف می کند. در نتیجه، امیدی به بهبود عرضه مسکن و بازار پایدار مسکن که ناشی از افزایش موجودی باشد، وجود ندارد.

نرخ وام کمک هزینه خرید مسکن زوج های جوان

افزایش شدید و ناگهانی نرخ‌های وام مسکن که در سال جاری رخ داد، بازار مسکن گران قیمت را بسیار ارزان‌تر کرد. قیمت مسکن در سال‌های اولیه همه‌گیری کووید به دلایل مختلفی از جمله این واقعیت که تقاضا در بالاترین حد خود قرار داشت، عرضه در پایین‌ترین حد خود قرار داشت و نرخ وام مسکن به تعدادی از موارد دیگر رسید، افزایش چشمگیری را تجربه کرد. زمان کم است.

روند فعلی بازار مسکن نشان می دهد که خریداران همچنان علاقه مند هستند و بازار را تا حدودی رقابتی نگه می دارند، به خصوص برای خانه های جذاب و با قیمت مناسب. با این حال، برخی از عوامل ممکن است بر سرعت بازار یا به نفع خریداران یا فروشندگان تأثیر بگذارد. نرخ های بالاتر وام مسکن و ترس از رکود، بازار مسکن را نسبت به اوایل بهار سرد کرده است.

رکود ناشی از افزایش نرخ بهره در بازار خرید و فروش آپارتمان در پرند

اکثریت تضعیف تقاضا در بازارهای گران ساحل غربی ظاهر می شود که قیمت ها در دو سال گذشته افزایش یافته است. خریداران همچنان به مناطق گرمتر و مقرون به صرفه تر علاقه مند هستند. خریداران همچنان با رقابت شدید، به ویژه برای املاک مطلوب، با پیشنهادات متعدد و قیمت‌های فروش نهایی بیش از قیمت‌های درخواستی مواجه هستند.

رکود بازار املاک با رشد تورم و نرخ بهره

بازار در حال دور شدن از فروشندگان به سمت شرایط متعادل تر است. فشار اندکی بر رشد قیمت مسکن تا پایان سال ادامه خواهد داشت و قیمت مسکن به دلیل عدم تطابق عرضه و تقاضا به افزایش ادامه خواهد داد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که این بیماری همه گیر منجر به سقوط مسکن می شود که با رکود بزرگ مقایسه می شود. اما این اتفاق نخواهد افتاد. حتی در نیمه دوم سال 2022، قیمت مسکن بعید به نظر می رسد که کاهش یابد، اما انتظار می رود که در مقایسه با خرید آپارتمان در پرند با وام سرعت سال گذشته بسیار کند افزایش یابد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط Fortune، در ماه اکتبر، Moody’s Analytics یک بار دیگر چشم انداز ملی قیمت مسکن خود را کاهش داد. زندی انتظار دارد قیمت مسکن در ایالات متحده 10 درصد کاهش یابد. اگر رکود آشکار شود، پیش‌بینی بازار مسکن به کاهش 20 درصدی اوج به پایین تغییر می‌کند. او انتظار دارد تا بهار 2023 نرخ وام مسکن در حدود 6.5 درصد باشد.

چشم انداز آینده بازار مسکن و چگونگی خرید آپارتمان در حومه تهران

پیش بینی بازار مسکن 2022 تا 2023

در ماه مه، مارک زندی، اقتصاددان ارشد Moody’s Analytics به فورچون گفت که مبارزه با تورم فدرال رزرو باعث خواهد شد که بازار مسکن ایالات متحده به سمت «اصلاح مسکن» دچار شود. در آن زمان، او انتظار داشت که قیمت مسکن در سطح ملی یکسان باشد و در بازارهای “به طور قابل توجهی بیش از حد ارزش گذاری شده” بین 5 تا 10 درصد کاهش یابد. در ماه اکتبر، این شرکت به وضوح چشم انداز خود را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *