فروش آپارتمان‌ های مدرن با قیمت مناسب و طراحی شیک در پرند

بررسی هزینه ها قبل از خرید یا اجاره آپارتمان

قبل از خرید خانه با هزینه های بسته شدن آن آشنا شوید

اگر علاقه مند به خرید ملک سرمایه گذاری در ایران هستید، چند هزینه وجود دارد که باید قبل از آن بدانید که در پیش پرداخت شما لحاظ نمی شود. ضروری است که هزینه های بسته شدن را – که شامل مالیات، بیمه و هزینه های مختلف می شود – از ابتدای جستجوی ملک در بودجه خود لحاظ کنید در این مقاله تعدادی از آنها توسط کارشناسان املاک زنجانی آورده شده:

  • هزینه های بسته شدن چیست و شامل چه مواردی می شود؟
  • چقدر باید انتظار داشته باشید که خرج کنید؟
  • هزینه های بسته شدن چیست و شامل چه مواردی می شود؟
بررسی هزینه ها قبل از خرید یا اجاره آپارتمان

هزینه های بسته شدن هزینه ها و هزینه های اضافی هستند که انتظار می رود شما (خریدار) هنگام خرید خانه بپردازید. آنها می توانند از 2٪ تا 5٪ از کل هزینه خانه شما را اجرا کنند. اگر با پول نقد در تهران خرید کنید، همچنان هزینه های بسته شدن را می پردازید، اما احتمالاً کمتر از هزینه های خرید با تامین مالی خواهد بود.

هزینه های بسته شدن می تواند شامل مالیات بر دارایی، بیمه وام مسکن، هزینه های وکالت و غیره باشد. پس از ارائه درخواست وام مسکن، وام دهنده شما طبق قانون طبق قانون رویه های تسویه املاک (RESPA) موظف است یک برآورد وام (LE) به شما ارائه دهد. تخمین وام یک سند مهم است که جزئیات وام مسکن شما، از جمله نوع، مبلغ، مدت وام و تفکیک هزینه های بسته شدن را فهرست می کند.

هزینه های وام

  • کارمزد منشاء وام:

 این کارمزد هزینه پردازش و پذیره نویسی وام شما را پوشش می دهد. معمولاً بین 0.5 تا 1٪ از کل هزینه وام شما متغیر است. هزینه های مبدأ قابل مذاکره هستند زیرا بخشی از استراتژی سود وام دهنده شما هستند. هر چه وام بزرگتر باشد، اهرم بیشتری خواهید داشت. نکته حرفه ای: از وام دهنده از قبل (قبل از دریافت LE) بپرسید که هزینه های اولیه چقدر است و مطمئن شوید که پاسخ آنها را به صورت کتبی دریافت کرده اید.

  • هزینه درخواست:

 برخی از وام دهندگان در ایران ممکن است هزینه درخواست غیر قابل استرداد را برای پردازش درخواست وام شما دریافت کنند. این مبلغ از وام دهنده ای به وام دهنده دیگر متفاوت است اما می تواند تا 500 دلار هزینه داشته باشد.

  • کارمزد فرضی:

 اگر تصمیم دارید وام مسکن در تهران را به عهده بگیرید یا آن را تحویل بگیرید (با شرایط فعلی، از جمله موجودی فعلی، نرخ و پرداخت موافقت کنید)، ممکن است هزینه ای از شما دریافت شود. هزینه های فرض ممکن است در ایالت متفاوت باشد اما معمولا کمتر از 1000 دلار است.

هرینه هایی که مستاجر پس از اجاره کردن آپارتمان باید بپردازد

·  سود پیش پرداخت:

این مقدار سودی است که بین امضای وام تا اولین پرداخت ماهانه شما بدهکار است. بهره از پیش پرداخت شده یا بهره موقت یک کارمزد استاندارد و اولیه است که در بیشتر هزینه های بسته شدن گنجانده شده است.

  • کارمزد پذیره نویسی:

 برخی از وام دهندگان ممکن است برای پوشش هزینه های پذیره نویس یا کارکنانی که اسناد و درخواست وام شما را تجزیه و تحلیل می کنند، هزینه ای دریافت کنند.

  • کارمزد گزارش اعتبار:

 هر زمان که برای وام درخواست می کنید، وام دهنده اعتبار شما را می گیرد. این کارمزد (15 تا 30 دلار) به آژانس اعتباری تعلق می گیرد که سابقه اعتباری شما را در اختیار وام دهنده قرار می دهد.

  • بیمه رهن سال اول:

 اگر پیش پرداختی می کنید که کمتر از 20 درصد قیمت خرید است، ممکن است نیاز به پرداخت بیمه وام مسکن داشته باشید. اگر وام معمولی دریافت می کنید، وام دهنده ممکن است از شما بخواهد که بیمه خصوصی وام مسکن (PMI) دریافت کنید. بیمه وام مسکن از وام دهنده محافظت می کند: اگر در پرداخت ها عقب بیفتید، ممکن است به نمره اعتباری خود ضربه منفی بخورید و احتمالاً خانه خود را از طریق سلب اقامه دعوی از دست بدهید.

·         هزینه های ملک

هزینه های ملک با خدمات مربوط به خود ملک مرتبط است. هزینه های استاندارد ملک شامل هزینه ارزیابی، هزینه بازرسی خانه و مالیات بر دارایی است.

  • هزینه ارزیابی:

 این هزینه به شرکت حرفه ای ارزیابی املاک که ارزش بازار خانه را برای تعیین نسبت وام به ارزش (LTV) شما ارزیابی می کند، پرداخت می شود. هزینه های ارزیابی می تواند از 400 تا 500 دلار متغیر باشد.

توجه به شرایط نامساعد مسکن و رکود و کاهش تقاضا در بازار املاک
  • بازرسی خانه:

 طبق گفته وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده ، میانگین بازرسی خانه حدود 300 تا 400 دلار هزینه دارد. در طول بازرسی، بازرس زمینه را برای مسائل سپتیک، بیرونی برای پوسیدگی یا پوسیدگی، و سقف را برای مشکلات زونا و موارد دیگر بررسی می کند.

مالیات بر دارایی (سررسید ظرف 60 روز پس از خرید):

 مالیات بر دارایی هزینه ای است که در ازای خدمات عمومی (به عنوان مثال راه ها، آتش نشانی ها، مدارس دولتی و غیره) به دولت محلی خود می پردازید. مالیات بر دارایی خانه در 60 روز پس از خرید الزامی است. نرخ ها بر اساس ارزش خانه شما است و از ایالت به ایالت متفاوت است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *