فروش آپارتمان‌ های مدرن با قیمت مناسب و طراحی شیک در پرند

انواع مختلفی از املاک که میتوان در آن زندگی کرد

تنوع بازار مسکن وتفاوت آن ها

اینجا د ر ایران، ما بسیار خوش شانس هستیم که بازار مسکن بسیار متنوعی داریم. انواع مختلفی از ملک در ایران وجود دارد، و اگر اولین خانه خود را خریداری می کنید، ممکن است تعجب کنید که برخی از نام ها در واقع چه معنایی دارند. در پست امروز، با توضیح اینکه هر یک از انواع ملک مسکونی چیست و چگونه با یکدیگر تفاوت دارند، همه اینها را برای شما روشن می کنیم.

انواع مختلفی از املاک که میتوان در آن زندگی کرد

فلت چیست؟

بلوک آپارتمان

آپارتمان ها که اغلب به عنوان اولین پله نردبان ملک در نظر گرفته می شوند، مقرون به صرفه ترین نوع مسکن در تهران هستند. البته موارد دور از دسترس نیز وجود دارد، اما در بیشتر موارد، آپارتمان‌های تهران ارزان‌تر از خانه‌ها هستند، که آن‌ها را برای مجردها و خانواده‌های کوچک ایده‌آل می‌کند. نام آنها، جای تعجبی ندارد، از این واقعیت ناشی می شود که آپارتمان ها عمدتاً دارایی های مسکونی تک سطحی هستند که شامل مجموعه یا اتاق هایی هستند که همه در یک طبقه قرار دارند.

آیا آپارتمان و آپارتمان یکسان هستند؟

آیا تفاوتی بین آپارتمان و آپارتمان وجود دارد؟ بله… و این فراتر از کاربرد هر اصطلاح در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی است. در حالی که این درست است که انگلیسی ها بیشتر از آپارتمان از کلمه مسطح استفاده می کنند، و بالعکس، تفاوت های واقعی در معنای آنها وجود دارد، البته تفاوت هایی ظریف.

همانطور که در بالا توسط مشاورین املاک زنجانی ذکر شد، کلمه مسطح به خانه ای اطلاق می شود که از چندین اتاق در یک طبقه واحد در یک ساختمان تشکیل شده است که دارای اقامتگاه های مشابه دیگری است. از سوی دیگر، آپارتمان ها عموماً به عنوان پسر عموی مرفه تر آپارتمان در نظر گرفته می شوند. در حالی که آنها هنوز از تعدادی اتاق تشکیل می شوند، می توانند در بیش از یک طبقه قرار گیرند و همچنین تصور می شود که بهتر از یک آپارتمان ساده و مجلل تر هستند.

آیا آپارتمان ها و آپارتمان ها انواع مختلفی دارند؟

وقتی متوجه می‌شوید که زیر مجموعه‌های زیر چتر آپارتمانی و آپارتمانی حتی بیشتر است، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود…

آپارتمان های هدفمند

به اندازه کافی سرراست همان طور که انتظار می رود، آپارتمان های هدفمند، خانه هایی هستند که از ابتدا تنها با هدف آپارتمانی ساخته شده اند. بنابراین، برای مثال، یک بلوک آپارتمانی می‌تواند هدفمند ساخته شود، در حالی که یک خانه قدیمی که به دو خانه متفاوت تقسیم شده است، ساخته نمی‌شود.

انواع آپارتمان برای سرمایه گذاری و تفاوت آن ها

آپارتمان تبدیل شده

آپارتمان های تغییر کاربری داده شده برعکس آپارتمان های هدفمند هستند. طبق مثال بالا، آپارتمان هایی که از خانه ایجاد شده اند، تبدیل شده در نظر گرفته می شوند، در حالی که خانه های موجود در بلوک این گونه نیستند.

آپارتمان استودیویی

اینجاست که همه چیز می تواند کمی گیج کننده تر شود. آپارتمان های یک خوابه اغلب به اشتباه به عنوان استودیو شناخته می شوند، علیرغم اینکه معنای واقعی آپارتمان استودیویی کاملاً متفاوت است. یک آپارتمان استودیویی واقعی یک اتاق یک نفره است که همه چیز را در کنار حمام قرار دهد.

به این ترتیب، آپارتمان‌های استودیویی معمولاً از یک اتاق بزرگتر تشکیل می‌شوند که سپس توسط مبلمان یا دیوارهای جزئی به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود. آشپزخانه، قسمت نشیمن، و اتاق خواب همه در یک اتاق هستند، در حالی که یک آپارتمان یک تخته حداقل یک اتاق خواب مجزا دارد. اما هر دو دارای حمام جداگانه خواهند بود.

مزونت ها

این احتمالاً بیشترین استفاده نادرست از تمام اصطلاحات ملکی است، اما یک قانون ساده وجود دارد که یک مزونت واقعی را تعریف می کند: باید ورودی خصوصی خود را داشته باشد که مستقیماً به دنیای بیرون باز می شود. بنابراین، هیچ منطقه عمومی سرپوشیده با مزونت وجود ندارد مزونت ها نیز اغلب دو طبقه هستند، برخلاف آپارتمان های تک طبقه.

مزیت سرمایه گذاری در آپارتمان و سکونت در آن ها همراه خانواده

اینجاست که بسیاری از سردرگمی ها به وجود می آید، زیرا برخی از آپارتمان های ساخته شده دارای خانه های دو طبقه در بلوک های خود هستند، اما درهای ورودی آنها به راهروهای مشترک باز می شود. اینها اغلب مزونت نیز نامیده می شوند، اما مزونت واقعی نیستند ، زیرا مستقیماً به بیرون ساختمان باز نمی شوند. این آپارتمان ها بهتر است به عنوان آپارتمان های دوبلکس یا دوبلکس توصیف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *