اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در مسکن در دوره بازنشستگی

چگونه املاک و مستغلات را در سبد بازنشستگی خود بگنجانیم؟

علیرغم وجود گزینه های سرمایه گذاری زیاد و ابزارهای نوآورانه در ایران ، املاک و مستغلات هرگز درخشش خود را از دست نمی دهند. همانطور که می گویند، سبد سرمایه گذاری باید ترکیبی متعادل از ابزارهای مالی مختلف باشد. بنابراین، فرد نباید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگه دارد و املاک و مستغلات یا دارایی را به سبد بازنشستگی اضافه کند. با این حال، گنجاندن یک ملک در سطل برنامه ریزی بازنشستگی ممکن است چالش برانگیز باشد. در اینجا به روش هایی که توسط املاک زنجانی گردآوری شده برای گنجاندن املاک و مستغلات در سبد سهام خود اشاره می کنیم.

اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در مسکن در دوره بازنشستگی

از کوچک شروع کنید

بدون شک سرمایه گذاری در ملک در تهران آسان تر از انجام آن است و نیاز به سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تحقیق دارد. با این حال، وقتی همان ملک تبدیل به یک اسب کاری شود و ماه به ماه به شما اجاره های خوش تیپ بدهد، همه چیز نتیجه می دهد. با این حال، برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از منظر بازنشستگی، باید از کوچک شروع کرد.

به محض شروع به کار، می توانید شروع به جستجوی ملکی برای سرمایه گذاری کنید. این ملک اساساً نباید یک ملک مسکونی باشد. یک فروشگاه کوچک، دفتر نقطه شروع عالی خواهد بود.

 همانطور که در نردبان شغلی بالا می روید و درآمد افزایش می یابد، می توانید به دنبال دارایی های بزرگتر باشید. شروع زودهنگام و شروع کوچک بار سنگینی نخواهد بود و یک دارایی اجاره ای برای یک عمر ایجاد خواهید کرد.

نوآور باشید

روزهایی که برای بهره مندی از مزایای بازار رو به رشد املاک و مستغلات به پتانسیل سرمایه گذاری عظیم نیاز داشتید، گذشته است. با ظهور اقتصاد، ابزارهای نوآورانه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مانند صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REITs). صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات شرکت‌هایی هستند که املاک و مستغلات درآمدزای بزرگی مانند انبارها، مجتمع‌های اداری، پردیس‌های اجاره‌ای و غیره را مدیریت می‌کنند. REIT فرصتی را برای سرمایه‌گذاران خرد فراهم می‌کند تا از دارایی‌های بزرگ مولد رانت که به‌طور حرفه‌ای توسط کارشناسان مدیریت می‌شوند، بهره‌مند شوند.

REIT یک راه عالی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و گنجاندن آن در سبد بازنشستگی شما بدون خرید ملک است. همراهی با ابزارهای سرمایه گذاری مشابه مانند تراست های سرمایه گذاری زیرساختی از نوع مشابه، کمک زیادی به برنامه ریزی بازنشستگی شما خواهد کرد.

مزایای بازار رو به رشد املاک و پتانسیل سرمایه گذاری عظیم در مسکن

سهام شرکت های املاک و مستغلات

هنگامی که بازنشستگی خود را در ذهن خود دارید، برنامه ریزی بازده بلند مدت باید هدف نهایی باشد. اگر در خرید واقعی ملک با مشکلاتی مواجه هستید و می خواهید از رشد بازار املاک و مستغلات در دراز مدت درآمد کسب کنید، سهام شرکت های املاک و مستغلات با سرمایه بزرگ یک گزینه عالی است.

مانند هر صنعت دیگری، سرمایه گذاری بلندمدت در سهام ملکی، بازدهی دو رقمی را تضمین می کند. با تمرکز بر توسعه مسکن در هند که به طور مداوم در حال افزایش است، سهام املاک و مستغلات و ساخت و سازها در بلندمدت از سایر صنایع برتری خواهند داشت. نهادهای پرتفوی خود را با دقت انتخاب کنید و سرمایه گذاری کنید. تا زمانی که به دوران بازنشستگی خود برسید، بازده شگفت انگیز خواهد بود.

روی املاک اجاره ای تمرکز کنید

از منظر بازنشستگی، یک ملک مستمر درآمد زایی اجاره ای مطلوب ترین خواهد بود. هنگامی که از منظر بازنشستگی برنامه ریزی می کنید، این عامل را در نظر داشته باشید که موقعیت ملک قابل دسترسی و ارتباط خوبی است. یک ملک متصل شانس بیشتری برای گرفتن مستاجر نسبت به یک ملک غیر متصل و از راه دور دارد.  اگر برای بازنشستگی برنامه ریزی می کنید، می توانید در زمین های زمینی نیز سرمایه گذاری کنید. بر خلاف یک ملک ساخته شده، زمین از نظر ارزش کاهش نمی یابد و پتانسیل بازگشت پس از 30 سال عالی خواهد بود.

خرید و سرمایه گذاری در سهام شرکت های املاک

تحقیق و مشاوره کامل در این زمینه بسیار مهم است. شما همچنین می توانید به دنبال مغازه ها به عنوان ابزاری برای اجاره باشید. این به عنوان یک منبع درآمد قوی پس از بازنشستگی عمل می کند. در نهایت، از نظر کارشناسان، 5 تا 10 درصد از سبد بازنشستگی شما باید شامل سرمایه گذاری املاک و مستغلات باشد. ترکیبی از REIT ها، زمین و املاک اجاره ای ساخته شده، کمک زیادی به برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی شما خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *