پس انداز برای خرید واحدهای آپارتمانی با کاهش نرخ بهره موقت

سرمایه گذاری در بازار مسکن

خانه ها یک سرمایه گذاری بزرگ در ایران هستند. هر مزیتی که می توانید در صرفه جویی در هزینه ها داشته باشید چیز خوبی است. خرید موقت نرخ بهره می تواند به شما در صرفه جویی در پول و پرداخت کمتر در ابتدای مدت وام کمک کند.

کاهش موقت نرخ بهره چیست؟

خرید موقت نرخ بهره شامل داشتن نرخ بهره کمتر برای یک دوره زمانی در ابتدای وام مسکن است. به عنوان مثال، اگرچه نرخ بهره دائمی در ایران ممکن است 6٪ باشد، نرخ بهره شما برای چند سال اول وام شما ممکن است 5٪ باشد.

پس انداز برای خرید واحد های آپارتمان با کاهش نرخ بهره موقت

ما کارشناسان مسکن زنجانی بعداً شما را با برخی از ریاضیات آشنا می‌کنیم، اما این دو مزیت اصلی دارد: اول، در مقایسه با کسی که خرید موقت ندارد، در بهره صرفه‌جویی می‌کنید. دوم، پرداخت شما در ابتدای دوره کمتر است. اگر به پولی که برای مبلمان، بازسازی یا هر چیز دیگری پس انداز می کنید نیاز دارید، این می تواند مفید باشد.

کاهش موقت نرخ بهره چگونه کار می کند؟

هنگامی که از خرید موقت نرخ بهره استفاده می کنید، نرخ بهره شما کمتر از نرخ نهایی در قراردادتان است. با این حال، سرمایه گذاران وام مسکن باید بدانند که نرخی که قرار است دریافت کنند به آنها پرداخت می شود، بنابراین چگونه این کار انجام می شود؟ تفاوت بین سودی که با نرخ کامل پرداخت می کنید و آنچه که در واقع برای یک یا دو سال اول وام مسکن خود می پردازید، در یک حساب امانی قرار می گیرد.

 حساب سپرده می تواند توسط وام دهنده، فروشنده یا نماینده املاک در معامله تحت پوشش قرار گیرد. هر ماه، سرمایه‌گذار مبلغی را از حساب امانی دریافت می‌کند تا تفاوت بین آنچه را که در حین خرید می‌پردازید و بدهی‌تان را بر اساس نرخ بهره جبران کند.

چه خریدهای موقتی توسط وام مسکن راکتی پذیرفته می شود؟

مشتریان ما می توانند از چند نوع خرید موقت استفاده کنند. با این حال، می‌توانید یک خرید 1-0 از ما بدون هزینه اضافی برای خودتان دریافت کنید، بنابراین بیایید ابتدا به آن بپردازیم. این یک مزیت پس انداز عظیم است. اولین مورد، خرید 1-0 نامیده می شود. در این گزینه، نرخ شما برای سال اول وام 1٪ کمتر است. پس از اتمام آن سال، با نرخ دائمی شما تنظیم می شود.

مزایا و معایب کاهش موقت نرخ بهره

خرید موقت نرخ بهره دارای چند مزیت بزرگ و یک هشدار است که باید از آن آگاه بود.

دریافت وام ودیعه مسکن جهت تامین بودجه لازم برای اجاره آپارتمان

طرفداران

صرفه جویی در بهره: برای زمانی که نرخ بهره پایین تری دارید، مسئولیت آن سود اضافی بر عهده شما نیست. این مبلغ از یک حساب امانی که توسط شخص دیگری تامین می شود پرداخت می شود. این پولی است که در جیب شماست.

پرداخت کمتر در ابتدا: پرداخت شما برای یک یا دو سال اول وام کمتر خواهد بود، بسته به نحوه ساختار خرید موقت شما. اگر مجبور باشید پس از نقل مکان در خانه خود سرمایه گذاری کنید، این می تواند مفید باشد.

منفی

بدانید که آیا اهرم دارید یا خیر: تنها نقطه ضعف واقعی خرید موقت این است که برای تامین مالی آن به شخص دیگری غیر از خودتان نیاز دارید. در بازار فروشنده، اگر پیشنهادات دیگری بدون درخواست خرید پایین میز وجود داشته باشد، احتمالاً پیشنهاد شما کمتر مورد پذیرش قرار می گیرد.

از سوی دیگر، اگر فروشنده یا مشاور املاک او از این که خانه‌شان در بازار بنشیند خسته شده باشد و بخواهد یک فروش انجام دهد، خرید پایین ممکن است یک معامله شکنی نباشد. مشاور املاک شما می تواند به شما در مذاکره کمک کند. البته، ما خریدهای 1-0 را پوشش می دهیم.

سوالات متداول کاهش نرخ بهره موقت

اکنون که اصول اولیه را می‌دانید، اجازه دهید چند سوالی که ممکن است داشته باشید را بررسی کنیم.

با نرخ های بهره متفاوت، چگونه تعیین می کنید که من چقدر می توانم بپردازم؟

در شهر بزرگی مثل تهران توجه به این نکته مهم است که وقتی وام مسکن را با خرید موقت انجام می دهید، پرداختی که واجد شرایط آن هستید همچنان بر اساس نرخ بهره نهایی است. اگر نرخ خود را روی 6% قفل کنید، مبلغی که واجد شرایط آن هستید بر اساس آن نرخ خواهد بود، حتی اگر نرخ اولیه شما ممکن است 4٪ باشد. به این ترتیب می‌دانید که می‌توانید هزینه پرداخت کامل را بپردازید.

افزایش ساخت و ساز برج های مرتفع به دلیل رشد تقاضا

آیا محدودیتی در این پیشنهاد وجود دارد؟.

دریافت نرخ کمتر در ابتدای وام مسکن یک چیز است، اما ما همچنین می دانیم که نرخ وام مسکن در ایران در حال حاضر بالاتر از گذشته است. اگر نرخ ها کاهش یابد، ما شما را به خاطر تمایل به تامین مالی مجدد سرزنش نمی کنیم. با استفاده از امتیاز کاهش نرخ ، اگر اکنون با ما وام مسکن انجام دهید، می‌توانید بعداً با کاهش هزینه‌های بسته شدن، بازپرداخت مالی خود را انجام دهید. 2،3،4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *